четвъртък, 20 юли 2017 г.

Конфитюр или сладко от кайсии в машина за хляб



НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ
1.2 кг кайсии без костилките
750 г захар
40 г пектин на прах
1/2 ч.л. лимонена киселина

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ
Плодът се нарязва на парченца и се слага в машина за хляб (хлебопекарна), сипва се захарта, върху нея се слага пектинът и най-отгоре се поставя лимонената киселина. Слага се ваничката във фурната и се пуска програмата за конфитюр/мармалад. След като свърши програмата сладкото веднага се насипва в сухи бурканчета, затваря се с капачки и се обръща с капачката надолу, като се оставя така до пълното изстиване на бурканчетата. 
От тази доза ми излязоха 4 конфитюрени бурканчета и 1 от бебешко пюре.
Машината ми е за 1.3 кг хляб и тази доза доволно се събира вътре без да ми кипи и без да се налага допълнително бъркане. Пускам си програмата и след 1 час и 20 минути конфитюрът е готов. 
Може да се приготви и с друг вид плодове. Аз съм пробвала и със смлени сини сливи и се получи чудесен мармалад.
Рецептата ми е по идея на Тина Дона с леки изменения от моя страна. Благодаря и много за тази идея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар